Strategi

ANNO - Digital formidling på museum

ANNO

Hvordan kan man gjøre en museumsopplevelse tilgjengelig for alle? Vi hjalp Anno med å lande en digital formidlingsstrategi som var forankret hos de ansatte.

Hvordan kan man gjøre en museumsopplevelse tilgjengelig for alle? Vi hjalp Anno med å lande en digital formidlingsstrategi som var forankret hos de ansatte.

Bakgrunn

Anno - Museene i Hedmark ønsket å gjøre museumsopplevelsen mer tilgjengelig i en digital tid og de ønsket at vi skulle lede prosessen med å få på plass en digital formidlingsstrategi. En gjennomtenkt digital formidling gir museene muligheten til å nå flere og vise fram historie på nye, spennende måter. Museumsopplevelsen skal være enkel å ta med seg, hvor som helst, når som helst. Vi i Bortelaget hadde lang erfaring fra slikt arbeid både når det gjelder strategi og oparitivt arbeid.

Løsning

Forankring er viktig i slike prosesser og digital formidling var ikke noe museet tidligere hadde jobbet mye med. Vi bestemte oss for å ta med en stor gruppe av de ansatte i dette arbeidet slik at det senere skulle være enklere å implementere strategien i det daglige arbeidet. Arbeidet var lagt opp til ulike arbeidsverksteder med møter i prosjektledelsen i etterkant og i forkant av samlingene.

Erfaringer og resultater

Vi brukte lag tid på arbeidet og slik blir det ofte når det er så mange involverte i prosessen. Men når arbeidet er ferdig sitter man igjen med et dokument som er godt bearbeidet og forankret hos de ansatte. Vi gleder oss til å se strategien satt ut i live i operativt arbeid.

● Kort fortalt

Når:

2024

Kunde:

ANNO

Hva:

Strategi, Kommunikasjonsstrategi, Prosessledelse

Hvem:

Se flere prosjekter

Vil du flørte med oss?

Ta kontakt da vel!