Film
Innhold
Idé- og konseptutvikling

PLEASE! CLEAN UP, HONEY. - barnslig og lenkende formidling

Henrik Vibskov - Stiftelsen Lillehammer Museum

Da Lillehammer Kunstmuseum skulle åpne Henrik Vibskov sin utstilling “PLEASE! CLEAN UP, HONEY” ønsket de å promotere utstillingen på en måte som kledde lekenheten til kunstneren selv. Da var det bare å brette opp ermene og finne frem sin egen barnslige lekenhet.

Da Lillehammer Kunstmuseum skulle åpne Henrik Vibskov sin utstilling “PLEASE! CLEAN UP, HONEY” ønsket de å promotere utstillingen på en måte som kledde lekenheten til kunstneren selv. Da var det bare å brette opp ermene og finne frem sin egen barnslige lekenhet.

Henrik Vibskov er kjent for å utfordre konvensjoner – både i mote, scenekunst og samtidskunst. Så da Lillehammer Kunstmuseum åpnet dørene for utstillingen “PLEASE! CLEAN UP, HONEY”, var det klart at kommunikasjonen måtte matche energien i kunsten: leken, fysisk, uforutsigbar og litt på kanten.

Vi i Bortelaget ble utfordret til å skape visuelt innhold som kunne speile denne tonen i både stil og form. Oppgaven var ikke å forklare kunsten – men å invitere publikum inn i stemningen den skaper. Vi tok i bruk humor, farger, rytme og en god dose kreativ frihet for å lage innhold som pirrer nysgjerrigheten og får deg til å stoppe opp i feeden.

Resultatet ble korte, visuelle snutter og formatvennlige filmer til bruk i sosiale medier – med mål om å tiltrekke nye besøkende, løfte frem særpreget i utstillingen, og samtidig gi rom for det rare, absurde og barnslige i Vibskovs univers.

● Kort fortalt

Når:

2022

Kunde:

Henrik Vibskov - Stiftelsen Lillehammer Museum

Hva:

Idé- og konseptutvikling, Innholdsproduksjon, strategi

Se flere prosjekter

Vil du flørte med oss?

Ta kontakt da vel!