Vi går i arv
Noen merker setter spor i snøen. Andre setter dem i hjertet. Da Fjellpulken fylte 60 år, fikk vi i Bortelaget være med på å utvikle et kommunikasjonskonsept som hyller både ekspedisjoner, ettermiddager i hagen og alt imellom.
Noen merker setter spor i snøen. Andre setter dem i hjertet. Da Fjellpulken fylte 60 år, fikk vi i Bortelaget være med på å utvikle et kommunikasjonskonsept som hyller både ekspedisjoner, ettermiddager i hagen og alt imellom.

Fjellpulken er ikke bare en merkevare – det er et stykke norsk oppvekst, og en del av vårt forhold til naturen. Da de fylte 60 år i 2023, fikk vi i Bortelaget oppdraget med å utvikle et nytt kommunikasjonskonsept og produsere jubileumsfilmen som skulle markere starten på neste kapittel.
Resultatet ble “Vi går i arv” – et konsept som strekker seg over tid og terreng. Det handler om hvor man har vært, hvor man står – og hvor man skal. Med dette konseptet har Fjellpulken fått et felles språk for å snakke om alt fra polekspedisjoner og fabrikkgulv til bærekraftsarbeid og turminner i nabolaget.
Jubileumsfilmen ble første løft: en visuell forankring av arven, verdiene og viljen til å gå nye veier. Nå ligger konseptet i bunn for videre kommunikasjon – og vi gleder oss til å se hvor det bærer.