Film

Fluefiske, farskap og følelser på YouTube

Fiskepinner

Normalt sett ville man ikke funnet på å lage en film på nærmere åtte minutter i 2022. Men når man har gleden av å jobbe med den eksotiske målgruppen “fluefiskere i etableringsfasen” er åtte minutter nesten litt for kort. For hvordan kan man prate til en målgruppe som er vant til guttetur, fluebinding og wiskey på en måte som både er relaterbar, underholdende og ærlig?

Normalt sett ville man ikke funnet på å lage en film på nærmere åtte minutter i 2022. Men når man har gleden av å jobbe med den eksotiske målgruppen “fluefiskere i etableringsfasen” er åtte minutter nesten litt for kort. For hvordan kan man prate til en målgruppe som er vant til guttetur, fluebinding og wiskey på en måte som både er relaterbar, underholdende og ærlig?

Sammen med tekstforfatter og vår gode venn Susanne Hovda utviklet vi et filmkonsept for en svært spesifikk – og nydelig – målgruppe: fluefiskere i etableringsfasen.

De som lengter etter elva, men våkner av babygraut. De som fortsatt drømmer om ørret på tørrflue, men har fått realitetssjokk i form av bleieskift, Ikea-møbler og kompromiss.

Målet var å lage en film som føles ut som en guttetur, men lukter babygrøt i bakgrunnen – med ærlighet, humor og varme i front. Resultatet ble en åtte minutters YouTube-film med egenart, nerve og karakter.

I tillegg utviklet vi en rekke teasere og mikroinnhold for å få mest mulig effekt i sosiale medier, og bygge bro mellom det lange formatet og det raske scrollbare.

● Kort fortalt

Når:

2022

Kunde:

Fiskepinner

Hva:

Idé- og konseptutvikling, innholdsproduksjon, manus

Hvem:

Se flere prosjekter

Vil du flørte med oss?

Ta kontakt da vel!